Podologia jest dziedziną, która zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem schorzeń stóp. Problemy ze stopami mają nie tylko dorośli, ale także dzieci. Kiedy u naszego dziecka zauważymy jakieś niepokojące objawy, należy skorzystać z rad podologa dziecięcego.

Podologia u dzieci

Pamiętajmy, że troska o zdrowe stopy dzieci jest bardzo ważna. Dbanie o stopy od najmłodszych lat zapobiega powstawaniu problemów w dorosłym życiu. Z usług podologa dziecięcego można skorzystać m.in. w Warszawie w klinice Satin. Specjaliści zapewniają, że zawsze dbają o komfort małych pacjentów, a wszystkie zabiegi przeznaczone dla dzieci wykonują bezboleśnie.

W przypadku dzieci ważne jest szybkie rozpoczęcie walki z problemem i wdrożenie leczenia. Wczesna reakcja rodziców jest niezbędna w korygowaniu wad, jakie dotyczą dziecięcych stóp. W gabinetach Satin możemy uzyskać poradę dotyczącą prawidłowego rozwoju stóp dziecka, doboru odpowiedniego obuwia oraz pielęgnacji małych stóp.

Najczęstsze problemy ze stopami u dzieci

• Wrastające paznokcie u dzieci

Nasze pociechy często są niechętne do dbania o paznokcie. Obcinanie ich przysparza rodzicom wiele trudu, robią to szybko i zazwyczaj niedokładnie, bo dziecko się niecierpliwi. W efekcie takie działanie może doprowadzić do wrastania paznokci, a nawet stanu zapalnego. U Malucha pojawia się wtedy duży dyskomfort i ból.

• Kurzajki u dzieci

Kurzajki pojawiają się na skutek złej higieny stóp, chodzenia boso, można nabawić się ich także w szkolnej szatni czy podczas wizyty na basenie. Leczenie kurzajek bywa bardzo trudne, a niewłaściwe próby walki z wirusem mogą powodować namnażanie problemu. W gabinetach podologicznych można jednak skutecznie walczyć z tym nieprzyjemnym problemem. Nowoczesne terapie cieszą się 100% skutecznością.

• Odciski i modzele u dzieci

Odciski i modzele (zgrubienie warstwy naskórka) na dziecięcych stopach pojawiają się rzadko, jednak potrafią być bardzo uciążliwe. Powodują ból na podeszwie stopy i dziecko podczas chodzenia zaczyna odczuwać dyskomfort. Skóra na małych stopach jest bardzo delikatna i narażona na otarcia. Rodzice powinni dołożyć wszelkich starań, by wykluczyć przyczyny powstania odcisków, m.in. poprzez dobieranie dziecku odpowiedniego obuwia.

Stopy niemowlaka

W przypadku niemowląt rodzice muszą być bardzo czujni. Małe dzieci nie potrafią powiedzieć nam o swoich dolegliwościach bólowych. Pamiętajmy, aby zawsze bacznie obserwować stopy swojego malucha. Paznokcie obcinajmy delikatnie, starannie i systematycznie. Jeśli tylko zauważymy coś niepokojącego, zgłośmy się do specjalisty.

Wizyta u podologa

Podolog zajmie się problemem stóp Twojego dziecka i doradzi odpowiedni zabieg lub terapię specjalnymi preparatami. Współczesna podologia dba o profilaktykę, jaki i wczesną diagnostykę nieprawidłowości związanych z dziecięcymi stopami. Jeśli zauważymy niepokojące objawy, nie zwlekajmy i zgłośmy się na wizytę.

Piękne, gładkie i zadbane stopy dziecka to komfort dla twojego malucha. Dbajmy o nie szczególnie i uczmy dzieci, jak ważna jest pielęgnacja i higiena stóp. Pamiętaj, że Twoje dziecko powinno przejść przez świat na zdrowych stopach!

Skorzystaj  z porad specjalistów z kliniki Satin.