Nieświeży zapach ust, czyli halitoza, to wstydliwy problem. Powoduje zahamowania w kontaktach interpersonalnych i sprawia, że obniża się samoocena. Często to również pierwszy objaw choroby zębów lub przyzębia, dlatego nie należy go bagatelizować. Odpowiednia higiena jamy ustnej nie wystarcza, a poziom frustracji osoby dotkniętej tą przypadłością wzrasta. Co w takiej sytuacji? Poznaj cztery patenty na świeży zapach z ust i dowiedz się więcej na ten temat!

Kompleksowa higiena jamy ustnej

Myjesz zęby, a po kilkunastu minutach w swoich ustach czujesz nieświeży oddech? Może to kwestia nieodpowiedniej techniki dbania o uśmiech! Jak przekonują specjaliści z kliniki stomatologicznej Smile Design Clinic w Warszawie, bardzo ważne jest zarówno szczotkowanie zębów miętową pastą z fluorem, jak i czyszczenie przestrzeni międzyzębowych nicią dentystyczną po każdym posiłku. Jeśli o tym zapominasz lub nie masz czasu na dokładne wykonywanie wymienionych czynności, nie dziw się, że dopada Cię nieświeży oddech. Zęby wymagają kompleksowej dbałości o ich dobry stan, w przeciwnym razie bakterie, które powstają wskutek rozkładania się resztek z pokarmów, niszczą płytkę nazębną, powodując nie tylko nieprzyjemny zapach z ust, lecz także próchnicę oraz choroby przyzębia. Istotną kwestią jest również czyszczenie języka, na którym też znajdują się bakterie.

Usuwanie kamienia nazębnego u stomatologa

Kolejnym czynnikiem, który ma wpływ na nieświeży oddech jest skaling, czyli usuwanie kamienia nazębnego. Zabieg należy wykonywać u stomatologa, co sześć miesięcy. Bakterie powodują odkładanie się płytki nazębnej i kamienia, co przyczynia się nie tylko do nieprzyjemnego zapachu z ust, lecz także powstawania próchnicy i paradontozy. Dlatego nie należy bagatelizować odkładającego się kamienia i systematycznie go usuwać. Przyczynia się to do skutecznej profilaktyki wobec różnych schorzeń. Zdrowe zęby to również zwiększenie prawdopodobieństwa świeżego oddechu.

Stosowanie preparatów odświeżających i diagnostyka lekarska

Jednym z patentów na utrzymanie świeżego oddechu jest także stosowanie preparatów odświeżających, takich jak płyny do płukania jamy ustnej, dezodoranty czy miętowe gumy do żucia. Warto wspomnieć, że nie zastąpi to odpowiedniej dbałości o higienę jamy ustnej. Halitoza może być także spowodowana nieprawidłowym funkcjonowaniem układu oddechowego lub pokarmowego, dlatego o tej przypadłości dobrze w pierwszej kolejności poinformować lekarza, który pokieruje na odpowiednie badania diagnostyczne. Zęby nie zawsze są bezpośrednią przyczyną przykrego zapachu z ust, czasem powodem mogą być schorzenia ogólnoustrojowe.

Zdrowa dieta i właściwe nawyki żywieniowe

Właściwa higiena jamy ustnej, zdrowe zęby, regularne usuwanie kamienia nazębnego czy diagnostyka chorób wewnętrznych u specjalisty i stosowanie preparatów odświeżających są bardzo ważne. Równie istotna jest zdrowa dieta, a także prawidłowe nawyki żywieniowe. Jeśli jesz mało warzyw i owoców, a między posiłkami często sięgasz po słodycze, nie dziw się, że nieświeży oddech nie chce Cię opuścić. Ma to związek z bakteriami, które rozwijają się w jamie ustnej i powodują nieprzyjemny zapach z ust. Pamiętaj też, że unikanie jedzenia dużej ilości cebuli i czosnku jest jak najbardziej wskazane, jeśli zależy Ci na świeżym zapachu z ust. W przypadku częstego spożywania tych produktów, na nic zda się stosowanie nawet najsilniejszych preparatów odświeżających.

Więcej o sposobach walki z nieświeżym oddechem na stronie smiledesignclinic.pl